Individuele begeleiding aan kinderen met gedragsproblemen en/of -stoornissen.

Het begeleiden van kinderen met een gedragsproblemen of -stoornissen vraagt specifieke competenties als kennis, houding en vaardigheden.  In de afgelopen jaren heb ik flink veel werkervaring in het speciaal onderwijs opgebouwd, welke gericht was op kinderen met gedragsproblemen en psychische stoornissen. Ook mag ik door het volgen van de master SEN-opleiding mij gedragsspecialist noemen. Tot slot is mijn kennis verbreed en tot stand gebracht door mijn werk als zorgcoördinator op een reguliere basisschool.

Voor wie

Ik bied gericht hulp aan kinderen met bij bijvoorbeeld;

  • ADHD & ADD
  • Klassiek autisme, PDD-NOS, Asperger en andere autismespectrum verwante stoornissen.
  • Agressief en opstandig gedrag, ODD
  • Hechtingsproblematiek
  • Angststoornissen

Ouders en de omgeving

Als ouders heb je vaak ook vragen. Daarom richt ik me niet alleen in de begeleiding om het kind maar ook om de omgeving. Ouders, broertjes of zusjes, de leerkracht of andere betrokkenen krijgen indien gewenst tips en handvatten om het kind zo goed mogelijk te begeleiden.

Begeleiding

Voor kinderen is het nodig dat de omgeving aangepast wordt aan hun bijzondere behoeften. Tevens is het fijn om één vast aanspreekpunt te hebben en geen wisselende gezichten. Ik kijk mee door de ogen van uw kind, zie waar situaties onoverzichtelijk, onvoorspelbaar of te moeilijk zijn en bied passende begeleiding op maat om uw zoon of dochter te begeleiden. Door structuur aan te brengen in tijd, plaats en de bezigheden wordt het voor uw kind een overzichtelijke begeleiding.  Ik hoor vaak van ouders: ‘de gemeente gaf als advies een huiswerkinstituut of instelling, maar zij begrijpen waarschijnlijk zelf niet dat dit onoverzichtelijk is voor een kind met autisme en dat het niet prettig is elke week een andere begeleider aan te treffen.’ Daarom biedt Stipt-Leren individuele begeleiding met één vast gezicht.

Begeleiding op school

Sinds 1 augustus 2014 is het Passend Onderwijs van start gegaan. Leraren lopen sindsdien in het (reguliere) onderwijs geregeld tegen problemen aan in de klas. Het aantal leerlingen die op werkhouding- en sociaal emotioneel niveau meer begeleiding nodig hebben om optimaal te functioneren groeit. De kennis en expertise om zowel leerling als leerkracht te begeleiden ontbreekt vaak nog. Juist door de kennis die ik ook als leerkracht heb kan ik mij makkelijk verplaatsen in een klassensituatie en zie snel wat er nodig is.

Begeleiding in school

Daarnaast is er ook de mogelijkheid om de leerkracht te begeleiden en ondersteunen in zijn onderwijskundige taak. Neem voor de mogelijkheden contact met mij op.

Neem direct contact op